Comunidad Orange

Appalling Customer Service - Pesimo Servicio Al Cliente

Responder
SRJ
Nuevo
Nuevo

Appalling Customer Service - Pesimo Servicio Al Cliente

Telecoms companies, worldwide, are the subject of a great deal of customer dissatisfaction. I have had contracts with Telecoms in Australia, the UK, France, Croatia, USA, Germany, Denmark, Sweden and now Spain. Orange, Spain, is easily the worst organisation of any kind that I have ever dealt with.

Do not ever deal with this company.

Yesterday Orange Spain disconnected my fibre internet connection 10 days early - leaving me with no internet for my final days in this apartment. This happened because:

1. Orange Spain have no facility to book a disconnection in advance

2. This means that when you send a cancellation request it will be actioned immediately

3. Orange do not advise you of this in the cancellation request or when you are arranging the cancellation with their call centre

4. Having cancelled the fibre connection they apparently cannot, or perhaps will not, reconnect it.

5. There is no escalation process from their call centre. You cannot speak to a supervisor or a senior manager and Orange Spain do not publish any contact information except for their call centre.

6. There is no mechanism for anyone in the Orange call centre to put right a situation which they have created. Their attitude is contemptuous - they might as well be telling you "hang up and call someone who gives a **bleep**"

7. The staff in the shop are helpful, as far as they can be, but give inaccurate advice - I was told to call Orange to cancel the fibre connection a week before departure. But, in fact, they should have advised me to call on the day of my departure to avoid the service being cancelled early, as indeed it was.

To make matters worse, the reception in my apartment in the centre of Murcia is woeful - so poor that I advise people not to call me because most calls do not even register on my iPhone but go directly to voicemail or go nowhere. This means that using my phone as a personal hotspot is almost impossible because the reception is so poor. I cannot call out from my apartment except by Skype using Wifi - and I can't do that now because the fibre internet has been turned off.

Never, ever, deal with Orange in Spain.

One more little devious thing that Orange do: You may find you are being charged for running over your data limit. You will receive no notification in advance of breaching this limit and the charges for doing so are very high. There is an option to receive an email at 80% and then 100% of your data allowance but you have to ask for this, which means you have to know that this option exists. But Orange do not tell you that this option exists. In other countries such notification is mandatory. But, presumably, Orange want the extra revenue so they keep this option a secret.

This is fundamentally dishonest. And any corporation which behaves dishonestly in one aspect will behave dishonestly in other aspects. If you don't want to deal with a dishonest business, don't deal with Orange in Spain.

Google Translation

Las compañías de telecomunicaciones, en todo el mundo, son objeto de una gran insatisfacción de los clientes. He tenido contratos con Telecoms en Australia, el Reino Unido, Francia, Croacia, EE. UU., Alemania, Dinamarca, Suecia y ahora España. Orange, España, es fácilmente la peor organización de cualquier tipo con la que he tratado.

Nunca lidies con esta compañía.

Ayer, Orange Spain desconectó mi conexión de internet de fibra 10 días antes, dejándome sin internet para mis últimos días en este apartamento. Esto sucedió porque:

1. Orange Spain no tiene la posibilidad de reservar una desconexión por adelantado

2. Esto significa que cuando envíe una solicitud de cancelación se ejecutará de inmediato

3. Orange no le avisa de esto en la solicitud de cancelación o cuando está arreglando la cancelación con su centro de llamadas

4. Después de cancelar la conexión de fibra, aparentemente no pueden, o quizás no lo harán, reconectarla.

5. No hay un proceso de escalada desde su centro de llamadas. No puede hablar con un supervisor o un gerente sénior y Orange Spain no publica ninguna información de contacto a excepción de su centro de llamadas.

6. No hay ningún mecanismo para que alguien en el centro de llamadas de Orange corrija una situación que han creado. Su actitud es despectiva; podrían estar diciéndote que "cuelgues y llames a alguien a quien le importe".

7. El personal de la tienda es útil, en la medida de lo posible, pero da consejos inexactos: me dijeron que llame a Orange para cancelar la conexión de fibra una semana antes de la salida. Pero, de hecho, deberían haberme aconsejado que llame el día de mi partida para evitar que el servicio se cancele temprano, como de hecho lo fue.

Para empeorar las cosas, la recepción en mi apartamento en el centro de Murcia es lamentable, tan pobre que aconsejo a la gente que no me llame porque la mayoría de las llamadas ni siquiera se registran en mi iPhone, sino que van directamente al correo de voz o no llegan a ninguna parte. Esto significa que usar mi teléfono como un punto de acceso personal es casi imposible porque la recepción es muy pobre. No puedo llamar desde mi apartamento, excepto por Skype usando Wifi, y no puedo hacer eso ahora porque el internet de fibra se ha apagado.

Nunca, nunca, trato con Orange en España.

Una cosa más astuta que Orange: es posible que le cobren por sobrepasar su límite de datos. No recibirá ninguna notificación antes de infringir este límite y los cargos por hacerlo son muy altos. Hay una opción para recibir un correo electrónico al 80% y luego al 100% de su asignación de datos, pero debe solicitarlo, lo que significa que debe saber que esta opción existe. Pero Orange no te dice que esta opción existe. En otros países, tal notificación es obligatoria. Pero, presumiblemente, Orange quiere los ingresos adicionales, por lo que mantienen esta opción en secreto.

Esto es fundamentalmente deshonesto. Y cualquier corporación que se comporte de manera deshonesta en un aspecto se comportará deshonestamente en otros aspectos. Si no desea tratar con un negocio deshonesto, no trate con Orange en España.